niedziela, 21 sierpnia 2011

alternatywa dla schabowego

Nie miałam dzisiaj pomysłu na obiad, otworzyłam lodówkę i mój wybór padł na schab, na klasyczne schabowe nie miałam ochoty, postanowiłam więc zrobić bitki w sosie. Są pyszne, aromatyczne i mięciutkie, rozpływają się w ustach

potrzebne składniki:
0,5 kg mięsa wieprzowego (może być schab, szynka lub łopatka),
3-4 cebule,
2-3 ząbki czosnku,
0,5 litra bulionu (może być z kostki),
1 łyżka tłuszczu do smażenia (ja użyłam smalcu),
1 łyżka mąki,
100ml zimnej wody,
ulubione przyprawy:sól, pieprz, słodka papryka.


Mięso kroimy w poprzek włókien (ja zazwyczaj proszę panią w sklepie, żeby pokroiła mi schab na kotleciki) i delikatnie rozklepujemy (bez przesady, bo to nie schabowe), oprószamy delikatnie ulubionymi przyprawami (w moim przypadku to mini kosteczka czosnkowa i słodka papryka).
Mięso smażymy z obu stron na złoty kolor, następnie dorzucamy pokrojoną w drobną kostkę cebulkę i czosnek, smażymy chwilę uważając żeby nie przypalić, bo nie ma nic gorszego od przypalonego czosnku.
Następnie podlewany bulionem i dusimy razem do momentu aż mięso zmięknie (jakieś 0,5-1,5 godziny).
W trakcie duszenia doprawiamy słodką papryką. jeśli bulion wyparuje można podlać wodą lub bulionem.
Mąkę rozprowadzamy w zimnej wodzie i dolewamy do sosu aby go zagęścić. Należy przy tym uważać żeby nie porobiły się grudki. Jeśli cebula nie rozpadnie się całkowicie sos można zmiksować blenderem.

9 komentarzy:

  1. Ja co prawda bitki robię z szynki, ale też je uwielbiam :) No i oczywiście, obowiązkowo z ogórkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. dokładnie :0) ogóreczeK musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też lubie wszystko co tu podałaś mniam,mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. no ewentualnie może jeszcze być mizeria :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bitki w takim wykonaniu - rewelacja! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Też często robię taką alternatywę:) Pycha...
    Pozdrawiam
    Asiek:)

    OdpowiedzUsuń
  7. MAUGUSTYNKO Asiek chyba nawet wolę takie mięsko od schabowego, jest mieciutkie, a sosik pyszny :

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja spróbuje zrobić z karkówki,mąż nie lubi schabu.Pozdrawiam:)Tereska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę że wyjdzie nieźle, można też użyć łopatki

      Usuń

dziękuję za komentarz