niedziela, 14 października 2012

sos z maślaków

Nie wiem jak Wy, ale ja uważam, że najprostsze rozwiązania są najlepsze. Podobnie jest w kuchni, lubię potrawy proste i nieprzekombinowane. taki właśnie jest ten sos

potrzebne składniki:

0,5-1kg maślaków,
2 łyżki masła,
1 cebula
200ml śmietany,
sól i biały pieprz
 
Oczyszczone maślaki dusimy na masełku do miękkości i całkowitego odparowania wody (ja je solę od razu po wrzuceniu na patelnię).

Dodajemy drobno posiekaną cebulkę, chwilę razem smażymy następnie dodajemy śmietanę, doprawiamy pieprzem i ewentualnie solą, dusimy do momentu aż sos zgęstnieje.

9 komentarzy:

  1. uwielbiam sos z maslakow :) ale mi narobilas smaka;)

    OdpowiedzUsuń
  2. @olesia..
    SMAKU nie smaka (ludzie ze wsi mogą smaka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób mówi "smaka", ja też, myślę, że wyrażenie na tyle się "utarło" że można je uznać za poprawne :)

      Usuń
    2. Ileż to trzeba kompleksów mieć, żeby to co złe wpychać na wieś ;) Kiedyś, też stać Cię będzie na dom na wsi

      Usuń
  3. Mniam. Pycha! Wszystkim smakowało. <3 ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. JA ZAS DODAJE JESZCZE ZABEK CZOSNKU I GARSC NATKI PIETRUSZKI NO I TERAZ JESY MNIAMMMM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pietruszka idealnie pasuje do grzybów, następnym razem spróbuję ją dodać

      Usuń

dziękuję za komentarz