poniedziałek, 23 lipca 2012

pierogi z mięsem i kapustą

W piątek naszła nas przeogromna ochota na pierogi, mojego Mężczyznę na pierogi z mięsem i kapustą, mnie na moje najukochańsze ruskie. Tym razem wygrały te z mięsem, tym bardzie, że mój Mężczyzna obiecał nie tylko ugotować miso i kapustę i zmielić farsz, ale też, zrobić i rozwałkować ciasto. Dla mnie zostało "tylko" zlepienie około 200 pierogów :)

potrzebne składniki:

1,8 kg łopatki wieprzowej,
1,5 kg kapusty kiszonej
4 marchewki,
por,
2 cebule,
4 ziela angielskie,
3 liście laurowe,
4 ziarenka pieprzu,
sól (ewentualnie kostka bulionowa warzywna)

składniki i przepis na ciasto znajdziecie TUTAJ , z tym, że ilość składników trzeba podwoić.

Marchew, cebule i pora obieramy i myjemy, mięso dzielimy na mniejsze kawałki, wszystko wkładamy do garnka, zalewamy wodą i dodajemy pieprz, liść laurowy i ziele angielskie, solimy (ewentualnie dodajemy kostkę bulionową). Gotujemy do momentu aż mięso będzie miękkie. Wywaru nie wylewamy!! Można na nim ugotować barszczyk czerwony, który będzie pysznym dodatkiem do pierogów.

W tym samym czasie obgotowujemy kapustę kiszoną.

Mięso i kapustę zostawiamy do ostygnięcia, następnie mielimy, doprawiamy solą i pieprzem i dokładnie wyrabiamy farsz, jeśli jest zbyt suchy podlewamy chochelką lub dwiema wywaru z gotowania mięsa.

Tak przygotowanym farszem nadziewamy pierogi.

Gotujemy w osolonym wrzątku, wyjmujemy 2-3 minuty po wypłynięciu.

Podajemy z okrasą z boczku i cebulki i barszczykiem czerwonym.








4 komentarze:

  1. Pychota, uwielbiam pierogi z kapustą i uwielbiam z mięsem, ale takich łączonych jeszcze nie jadłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj to koniecznie musisz spróbować, zakochasz się :)

      Usuń
  2. Mmm... a ja uwielbiam pierogi z kapustą i mięsem, moja mama robi je z dwa razy do roku:) I jeszcze te jej ruskie... Pycha! Pozdrawiam z Krainy Tysiąca Smaków;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja mama dodaje do nich jeszcze grzyby, są przepyszne :)

      Usuń

dziękuję za komentarz