poniedziałek, 29 lipca 2013

fasolka szparagowa w sosie pomidorowym do słoika

Fasolka w tym roku wyjątkowo obrodziła, sporo już zamroziłam a dodatkowo postanowiłam, że zrobię kilka słoiczków w sosie pomidorowym, To partia eksperymentalna, bo nigdy wcześniej takiej nie robiłam. Ciekawa jestem jak wyjdzie (koleżanka, od której mam przepis bardzo ją chwaliła).

potrzebne składniki:

3 kg fasolki,
600 g marchwi,
600 g cebuli,
9 łyżek ketchupu,
3 słoiczki koncentratu pomidorowego,
1,5 szklanki oleju,
3 liście laurowe, 10 ziarenek pieprzu, 3 ziela angielskie,
9 łyżek cukru,
3 łyżki soli,
6 łyżek octu.

Fasolkę kroimy na mniejsze części i gotujemy.

Marchew trzemy na grubej tarce, cebulę kroimy w piórka.

Marchew i cebulę dusimy na oleju, gdy zmiękną dodajemy sól, cukier, ocet, ketchup, koncentrat, ziele angielskie, liść laurowy i pieprz. Dusimy około 15 minut i dodajemy fasolkę.

Wkładamy do słoików, mocno zakręcamy i pasteryzujemy około 15 minut.





10 komentarzy:

  1. Muszę też spróbować, wydaje mi się, że by mi zasmakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sam sos smakuje trochę tak jak do ryby po grecku

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. mam taką nadzieję, ciekawa jestem jak będzie smakowało :)

      Usuń
  3. mam nadmiar fasolki i chyba już wiem, jak ją wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o tym się dopiero przekonam, ale pachniało nieźle

    OdpowiedzUsuń
  5. też znam ten przepis, przyznaję, że jedzonko boskie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się nie mogę doczekać, kiedy otworzę słoiczek i spróbuję :)

      Usuń
  6. Z czym potem to jecie? Samo? Z ryżem, pieczywem? Hmmm

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz