czwartek, 5 lipca 2012

leczo

Tak, wiem, zarzekałam się, że dziś cały dzień nic nie będę robiła poza leżeniem na kanapie przy wentylatorze, ale wyszłam do ogródka i znalazłam dwie piękne cukinie, a że miałam w lodówce paprykę i pomidory postanowiłam wyczarować leczo.

potrzebne składniki:

500 g kiełbasy śląskiej,
200 g boczku wędzonego,
1-2 średnie cukinie,
4-5 pomidory,
2-3 papryki (najlepiej w różnych kolorach),
2 spore cebule,
2 ząbki czosnku,
tłuszcz do smażenia (niewiele, bo wytopi się z kiełbasy i boczku),
1 szklanka bulionu warzywnego
0,5 słoiczka koncentratu pomidorowego,
sól, pieprz, słodka papryka.


Kiełbasę kroimy w półplasterki a boczek w kostkę, wrzucamy na gorący tłuszcz i podsmażamy.

Następnie dodajemy cebulę pokrojona grubą  kostkę i paprykę pokrojoną w średnie paseczki.

Kiedy papryka zmięknie dodajemy cukinię pokrojona w kostkę i podlewamy rosołem.

Gdy wszystkie warzywa będą miękkie dodajemy pomidory pokrojone w kostkę, doprawiamy i dusimy około pół godziny od czasu do czasu mieszając i w razie potrzeby podlewając rosołem.

Na koniec dodajemy koncentrat pomidorowy i czosnek przeciśnięty przez praskę, gotujemy jeszczechwilkę i gotowe :)


2 komentarze:

  1. chodzi za mną leczo ostatnio, a Twoje zapowiada się przepysznie ;) Kusisz!!!

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz