środa, 4 lipca 2012

botwinka z bobem

Wczoraj po raz pierwszy w życiu zrobiłam botwinkę Zawsze robiła ją moja mama, ale, że jest po operacji i nie powinna się przemęczać postanowiłam zadebiutować. Przyniosłam z ogródka botwinkę i bób i zabrałam się do pracy,

potrzebne składniki:

1 spora wiązka botwinki,
2 marchewki,
4 ziemniaki,
0,5 kg bobu,
2 litry wywaru mięsnego,
w zamrażarce znalazłam pół opakowania fasolki szparagowej i w ramach"sprzątania" postanowiłam ją dodać,
śmietana 3-4 łyżki,
sok z cytryny do zakwaszenia barszczu,
koncentrat barszczu czerwonego wg uznania.

Ziemniaki i marchewkę obieramy i kroimy w kostkę i gotujemy w wywarze mięsnym do miękkości.

W tym samym czasie w oddzielnym garnku w lekko osolonej wodzie gotujemy bób.

Kiedy warzywa z wywaru zmiękną, dodajemy dokładnie umytą i  pokrojoną w mniejsze kawałki botwinkę i fasolkę szparagową, wszystko gotujemy razem około 15 minut.

Następnie dodajemy koncentrat barszczu czerwonego, zakwaszamy sokiem z cytryny, dodajemy sól, cukier i pieprz, i podbijamy śmietaną.

Podajemy z bobem.




niektórzy pewnie zauważyli, że na blogu pojawił się nowy banner, zapraszam do klikania i zaglądania na stronę chocolissimo gdzie każdy wielbiciel czekolady znajdzie coś dla siebie



1 komentarz:

dziękuję za komentarz