poniedziałek, 1 października 2012

kanie marynowane na słodko

Mój Mężczyzna wstał wczoraj skoro świt i pojechał z moim Tatą do lasu na grzyby, znaleźli masę maślaków i kani, z maślaków zrobiliśmy oczywiście sosik, a jeśli chodzi o kanie...

potrzebne składniki:

około 20 kani ale oczywiście im więcej tum lepiej :),
1 szklankę mąki,
ojej do smażenia,
2 cebule,
 
na zalewę:
 
100 ml octu,
400 ml wody,
ziele angielskie,
liść laurowy,
goździk,
75-100 g cukru,
1/2 łyżeczki soli.
 
Grzyby (jeśli są małe zostawiamy w całości, te duże kroimy na ćwiartki) panierujemy w mące i smażymy na rumiano na oleju, następnie układamy w słoiczkach, warstwy grzybów przekładamy cebulą pokrojoną w półplasterki, zalewamy rorącą zalewą i mocno zakręcamy.
 
 

14 komentarzy:

  1. Kocham kanie! takich jeszcze nie próbowałam, zawsze smażymy w panierce i pożeramy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też zazwyczaj po prostu panieruję i smażę ale teraz mój Mężczyzna przywiózł ich tyle, że w tydzień byśmy ich nie zjedli :P

      Usuń
  2. Też kanie wcinam smażone zawsze zastanawiając się czy tym razem nie jest to muchomor wyglądający jak kania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tam oj tam, podobno wszystkie grzyby są jadalne, z tym, że niektóre tylko raz... a tak szczerze, dobry grzybiarz jest w stanie rozróżnić sromotnika od kani więc nie ma się czego bać

      Usuń
    2. No właśnie, dobry grzybiarz:) Ja sama nie zbieram, chyba że w towarzystwie dobrych grzybiarzy ;)

      Usuń
    3. zawsze mogą Ci grzyby sprawdzić w sanepidzie

      Usuń
  3. Nigdy nie robiłem marynowanych kani, ale pewnie dlatego, że u mnie w lasach pojawiały się rzadko, czasem parę sztuk, ale zazwyczaj zostały od razu zjadane ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w lasach na szczęście jest masa kani :)i dobrze, bo za nimi przepadam :)

      Usuń
  4. nie lubię grzybów, ale na słodko bym chętnie spróbwała.

    OdpowiedzUsuń
  5. jest jeszcze jedna opcja suszymy kanie i mielimy na pył,znakomita przyprawa z tego wychodzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak jeszcze nie próbowałam, dziękuję za podpowiedź :)

      Usuń

dziękuję za komentarz