środa, 18 czerwca 2014

dżem truskawkowo-porzeczkowy

Pierwszy raz w życiu robiłam dżem. To łatwiejsze niż myślałam a jest o niebo lepszy niż sklepowy :)

potrzebne składniki

700 g trskawek,
300 g czerwonej porzeczki,
1 kg cukru żelującego (u mnie dialand 1:1).

Owoce obieramy, myjemy, rozgniatamy, wkładamy do garnka, można je zmiksować blenderem, ale ja użyłam tłuczka do ziemniaków, dzięki czemu w dżemie będą większe kawałki owoców.

Zasypujemy cukrem żelującym, doprowadzamy do wrzenia cały czas mieszając. Gotujemy jeszcze 4 minuty nie przerywając mieszania. Przekładamy do
czystych i suchych słoików, mocno zakręcamy i odstawiamy do góry dnem.









3 komentarze:

  1. Super dżemy będą idealny na zimę o ile w ogóle do niej przetrwają.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna kompozycja truskawek i porzeczek
    Zapraszam do mnie
    www.naturalnemetody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz