poniedziałek, 9 czerwca 2014

drożdżówki z budyniem i truskawkami

Co sobota dziewczyny u mnie w pracy pieką drożdżówki. Cudowny aromat drożdżowego ciasta roznosi się po całym sanatorium... Pozazdrościłam im i sama upiekłam drożdżówki wzorując się na ich przepisie.

potrzebne składniki:

500g mąki,
50 g drożdży,
2-3 łyżki cukru,
1 cukier waniliowy,
6 żółtek,
2-3 łyżki masła,
4-5 łyżek mleka.

na budyń:

1,5 szklanki mleka,
2 łyżki cukru,
1 budyń waniliowy,
1 łyżka mąki ziemniaczanej,
1 łyżka masła.

na kruszonkę (trochę mi nie wyszła, bo użyłam za mało mąki ale następnm razem się poprawię):

100 g margaryny,
100g cukru,
200g mąki,
szczypta soli,
garść płatków migdałowych.

kilka truskawek.

Mleko delikatnie podgrzewamy, dodajemy cukier waniliowy i rozdrobione drożdże. Dokładnie mieszamy i zostawiamy do wyrośnięcia.  Masło roztapiamy. żółtka ubijamy z cukrem na kogel-mogel.

Mąkę wyrabiamy z drożdżami i koglem moglem, pod koniec dodajemy wystudzone masło i jeszcze raz zagniatamy. Zostawiamy do wyrośnięcia.

Odrobinę mleka odlewamy,rozpuszczamy w nim budyń i cukier, dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy. Resztę mleka zagotowujemy, dodajemy rozpuszczony budyń i mieszamy, gdy zgęstnieje zostawiamy do wystygnięcia.

Margarynę siekamy z cukrem, solą,mąką i płatkami migdałowymi, wkładamy na pół godziny do lodówki do schłodzenia.

Ciasto wałkujemy na mniej więcej 1 cm i wykrawamy krążki. Na każdym krążku układamy łyżkę budyniu, kilka plastrów truskawek i posypujemy kruszonką.




Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez około 20 minut.

4 komentarze:

dziękuję za komentarz