czwartek, 19 września 2013

sałatka z ogórków z koncentratem pomidorowym do słoika

Wiem, wiem, że od jakiegoś czasu zaniedbuję bloga. Od jakichś dwóch tygodni zbieram się, żeby napisać posta i zawsze coś stawało mi na drodze, a to awaria komputera, a to zwyczajne zabieganie  i brak czasu. Ale wreszcie udało mi się i piszę :)
Słoiczek tej sałatki dostałam na próbę od mojej koleżanki z pracy Kasi. Bardzo spodobał mi się jej intensywny smak. Jest idealna nie tylko jako dodatek do drugiego dania, ale świetnie nada się do hamburgerów, hot dogów itp.

potrzebne składniki:

3 kg ogórków,
1/2 kg cebuli,
1/2 kg marchewki,
1 szklanka cukru,
3/4 szklanki octu 10%,
200 g koncentratu pomidorowego,
1/2 szklanki oleju,
1 łyżeczka soli,
pół łyżeczki pieprzu.

Ogórki myjemy i szatkujemy (nie obieramy ze skórki), cebulę kroimy w półplasterki.

Ogórki i cebulę łączymy, mieszamy z solą i zostawiamy na 2 godziny.

Marchewkę ścieramy na grubej tarce i dodajemy do odciśniętych z solanki ogórków i cebuli. Dodajemy resztę składników  i dokładnie mieszamy.

Wkładamy do słoików, mocno zakręcamy i pasteryzujemy 10 minut. (Przed włożeniem do słoików można, ale nie trzeba zagotować)







3 komentarze:

dziękuję za komentarz