niedziela, 26 lipca 2015

Młoda kapusta zasmażana

Właściwie kapustę kupiłam z myślą o mojej ulubionej surówce z białej kapusty ale mąż stwierdził, że ma ochotę na taką zasmażaną.... Nigdy jeszcze zasmażanej nie robiłam, popytałam kilku osób poczytałam i oto co wyszło...

potrzebne składniki:

1 główka młodej kapusty,
3 marchewki,
2 cebule,
duuuużo koperku, niestety, świeży się skończył, a w ty upale nie miałam serca wysyłać Marcina do sklepu, więc użyłam suszonego),
2-4 łyżki masła,
3-4 łyżki śmietany,
2 łyżki mąki,
sól, pieprz.

Kapustę szatkujemy, zalewamy wodą, nie za dużo, tak, żeby płyn przykrył kapustę, solimy i gotujemy do miękkości (około 10 minut). Odcedzamy ale nie wylewamy płynu.

Marchewkę ścieramy na grubej tarce, cebulę kroimy w piórka. Dusimy na maśle, a gdy zmiękną dodajemy kapustę, doprawiamy solą pieprzem i koperkiem. Można dolać kilka łyżek wody z gotowania kapusty.

2 łyżki masła rozpuszczamy, dodajemy mąkę i robimy jasną zasmażkę, wlewamy trochę wody z kapusty, rozprowadzamy, żeby zasmażka się rozpuściła a następnie dodajemy do kapusty,  dokładnie mieszamy i chwilę dusimy. Na końcu dodajemy śmietanę i gotujemy jeszcze chwilę.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za komentarz